Customer case Digitalum
Ilse Dalemans Geschreven door Ilse Dalemans

Customer case Digitalum

Een inkijk in de boeiende samenwerking tussen de e-commerce game changers van Digitalum en YES communicatie? Ja hoor!

Benieuwd hoe e-commerce game changers Digitalum en YES communicatie elkaar vonden in samenwerking? Hoe we aan de start van COVID-19 in zee gegaan zijn samen en elkaar hebben helpen groeien? Ilse Dalemans (YES communicatie) blikt terug.

Een verhaal te vertellen

In maart 2020 leerde ik Digitalum kennen. Een hardwerkende, groeiende start-up uit Lummen. Nog geen twee jaar uit de startblokken. Een hecht team van gepassioneerde developers en designers. E-commerce game changers.  Digitalum levert knappe projecten op en tevreden klanten maar communiceerde hier niet veel over. Toen ze daar verandering in wilde brengen, kruisten onze wegen. Zelf was ik ook nog maar net van start met YES communicatie. Ik kon toen nog maar weinig referenties voorleggen maar ik had een verhaal te vertellen en enthousiasme om over te brengen (ook gekend als die YES factor 😉 )

 

“Ik kon toen nog maar weinig referenties voorleggen maar ik had een verhaal te vertellen en enthousiasme om over te brengen (ook gekend als die YES factor 😉 )”

Toen mochten we nog net handen schudden omdat de grote C nog niet in ons land was en dat was de start van een boeiende samenwerking. YES communicatie stond in voor content creatie en sociale media. Dat betekent dat we medewerkers aan het woord lieten, schreven customer cases uit en zorgden er ook voor dat deze verhalen op de kanalen van Digitalum terecht kwamen zodat de wijde wereld ervan kon smullen.

“Beter dan niets”

We gingen van start met “als we twee posts per maand kunnen doen, dat is beter dan niets.” Zo gezegd zo gedaan. Digitalum ging communiceren. Ze bleven groeien en hadden extra mensen nodig. Wervingscommunicatie!

Met meer capaciteit konden ze weer meer klanten helpen. Een doorgedreven samenwerking met een collega uit de branche? Perscommunicatie!

Het team groeide en er kwam een developer bij die hielp met grafische vormgeving. Vervolgens iemand met een vlotte pen en iemand met een marketing achtergrond. Onze “als we al twee posts per maand hebben, zijn we tevreden”- start groeide snel uit naar een maandelijkse en vervolgens wekelijkse redactiemeeting.

Van start-up naar mature KMO

Intussen neemt het Digitalum team zelf hun marketing in handen en hebben ze een goedgevulde contentplanning, worden er regelmatig insights gedeeld en verhalen verteld. Ook zonder de hulp van YES communicatie. Een dubbel gevoel want wat was het leuk om hierover te sparren en te posten. Maar tegelijk ook o zo trots op deze knappe onderneming!

Een prachtig voorbeeld van groeier. Ik heb het genoegen om hen te zien groeien van start-up naar mature KMO en dat doet me plezier. En helemáál weg zijn we natuurlijk nooit hé!

“We zagen meteen waarom een partnership met YES communicatie voor Digitalum een verstandige keuze zou zijn: het positieve enthousiasme van Ilse en de “can-do” mentaliteit is heel aanstekelijk. De flexibiliteit was ook voor ons een belangrijke troef: YES communicatie is vaak buiten kantooruren bereikbaar als we dringende vragen hebben. YES communicatie weet ons technische jargon ook heel goed te vertalen tot publicaties die meer toegankelijk zijn voor het beoogde publiek.” – Serge Craeghs, CCO Digitalum

Deel dit blogbericht